AKTYWNOŚĆ RUCHOWA I STYL ŻYCIA

Wysiłek fizyczny jest jednym z niewielu fizjologicznych sposobów zapobiegania licznym stanom chorobowym, m.in. miażdżycy. Aktywność ruchowa w połączeniu z odpowiednim odżywianiem ma także bardzo duże znaczenie w zachowaniu sprawności psychofizycznej do późnego wieku.

Współczesny człowiek zmęczony cywilizacją, niedomagający i sfrustrowany, szukając ulgi, sięga po leki syntetyczne i często stosuje je na własną rękę bez konsultacji z lekarzem. Leki nie są obojętne dla organizmu i muszą być przyjmowane ściśle według wskazań lekarza, gdyż brane w nieodpowiednich dawkach lub w niewłaściwym skojarzeniu mogą być toksyczne dla organizmu. W konsekwencji powoduje to osłabienie zdolności organizmu do walki z atakującymi go chorobami. Okazuje się jednak, że leczenie skutków, a nie właściwej przyczyny dolegliwości, nie przynosi trwałych rezultatów.

Dla podtrzymania zdrowia niezbędny jest ruch na świeżym powietrzu – dla osób nie pracujących fizycznie, przynajmniej trzy razy w tygodniu po około 30 minut w takim tempie, aby tętno wynosiło od 120 do 130 uderzeń/minutę. Takie dość intensywne ćwiczenia wzmacniają serce i układ krążenia oraz pobudzają organizm do wytężonej pracy, natomiast niedotlenienie organizmu wywołuje pewien rodzaj zmęczenia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>