Niedobór krzemu

Niedobór krzemu sprzyja powstawaniu takich objawów, jak: obgryzanie paznokci, zgrzytanie zębami podczas snu. Być może niedobór krzemu może prowadzić do pęknięć na skórze, która staje się szorstka i swędzi, powodować łupież, wypadanie włosów, osłabiać mięsień sercowy.

Pokarmy bogate w krzem to: owies, jęczmień, otręby, jabłka, morele, kapusta, seler, buraki, marchewka, ogórek, chrzan, majeranek, dynia, śliwki, słonecznik, truskawki, rzepa, szpinak, cebula, czosnek. Pozbawione krzemu są produkty rafinowane i woda chlorowana. Duże znaczenie ma urozmaicenie naszej diety, lecz spożywane produkty nie mogą być skażone chemicznie, dlatego powinny pochodzić z upraw, w których stosuje się zasady dobrej praktyki produkcyjnej lub upraw ekologicznych.

Badania wykazały, że kobiety po 40 r.ż. mogą utracić w ciągu dziesięciu lat do 8% masy kostnej, a mężczyźni do 3%. Zjawisko to, znane pod nazwą rzeszotowienia kości lub osteoporozy, polega na utracie zawartości tkanki kostnej. Osłabione kości stają się bardziej podatne na urazy i złamania. Rzeszotowienie jest w głównej mierze spowodowane utratą wapnia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>